VoIP

Belplannen en belplan functionaliteiten
Operational
Gespreksfunctionaliteiten
Operational
Inkomende gesprekken
Operational
Uitgaande gesprekken
Operational
Interne gesprekken
Operational
Toestel registraties
Operational
BLF
Operational

VoIP > Apps

Qaller App
Operational
Webcalls
Operational
VAMOS App
Operational
Microsoft Teams koppeling
Operational

VoIP > Panels

Reseller Panel
Operational
Organisatie Panel
Operational
Gebruikers Panel
Operational
Operator Console Panel
Operational

Vamos

VAMOS gesprekken
Operational
VAMOS Data
Operational

VoIP > Trunks

Primary SIP Trunk registratie
Operational
Secondary SIP Trunk registratie
Operational
Inkomende gesprekken
Operational
Uitgaande gesprekken
Operational

Internet

DSL verbindingen
Operational
Glasvezel
Operational
Zakelijk Glasvezel
Operational

Previous incidents

03-12-2021

No incidents reported

02-12-2021

No incidents reported

01-12-2021

No incidents reported

30-11-2021

No incidents reported

29-11-2021

No incidents reported

28-11-2021

No incidents reported

27-11-2021

No incidents reported

26-11-2021

Onderhoud datacenter Rotterdam
  • Completed
    26-11-2021 at 19:27

    Door overmacht in de planning van de medewerkers van ons datacenter hebben wij onze plannen voor dit onderhoud moeten wijzigen.

    Het deel van het onderhoud dat zaterdag gepland stond, kunnen we hierdoor niet uitvoeren. Doordat het onderhoud niet volledig uitgevoerd kan worden, is de verwachte impact van dit onderhoud gewijzigd:

    Gedurende de nacht van vrijdagavond tot zaterdagochtend is de verwachte impact zoals eerder aangegeven.

  • Planned
    26-11-2021 at 22:00

    Datum en tijd

    • Van vrijdag 26-11-2021 23:00 uur
    • Tot zondag 28-11-2021 06:00 uur
    • (Voorbereidingen zullen starten om 21 uur)

    Beschrijving

    Tijdens het onderhoud zullen er werkzaamheden worden verricht in het datacenter in Rotterdam. In de nacht van vrijdagavond tot zaterdagmorgen zal het datacenter in Rotterdam worden uitgeschakeld en zal uitgeschakeld blijven tot uiterlijk het einde van het onderhoud.

    De uitschakeling van het datacenter is nodig om het laatste gedeelte van de nieuwe apparatuur in Rotterdam in gebruik te nemen. Hiervoor dienen we tevens meerdere Interconnects te activeren op de nieuwe hardware waardoor een uitschakeling benodigd is. Zodra deze werkzaamheden zijn afgerond, zal het datacenter weer in gebruik worden genomen. De werkzaamheden zullen naar verwachting vóór het einde van het onderhoud zijn afgerond.

    De impact tijdens het onderhoud is groter dan je van ons gewend bent; lees daarom de 'Verwachte impact' goed door voor meer informatie. Er zullen tijdens dit onderhoud geen nieuwe functionaliteiten worden uitgerold.

    Verwachte impact

    Telefonie services

    • Klanten kunnen korte onderbrekingen ervaren, zoals afgebroken gesprekken, gedurende het onderhoud vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.
    • Klanten kunnen ook korte onderbrekingen ondervinden in diverse functionaliteiten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen, zoals: wachtrijen, keuzemenu’s, voicemails en CDRs.

    Primaire SIP Trunk

    • De primaire SIP Trunk zal tussen vrijdagavond en zondagmorgen meerdere keren onderbroken worden.
    • De secundaire SIP Trunk zal beschikbaar blijven. Ons advies is om vooraf te controleren of de PBX ook geregistreerd is via de secundaire SIP Trunk om zodoende de verwachte impact op de primaire SIP Trunk te voorkomen.

    Secundaire SIP Edges

    • De Secundaire SIP Edges zullen offline zijn van vrijdagavond tot zondagochtend.
    • Primaire SIP Edges blijven beschikbaar voor SIP telefoons om te registreren. Toestellen welke ingesteld staan op zowel de primaire als de secundaire SIP servers en toestellen met DNS-SRV zullen zich (automatisch) her-registreren op de primaire SIP Edges.
    • Indien een toestel niet automatisch een andere SIP Edge vindt om te registreren, is een herstart van het toestel aan te bevelen.

    Panel (Reseller, Company en User)

    • De panels kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen. Dit betreft ook het UC panel in combinatie met WebCalls.

    Overige diensten

    • De Realtime API en Qaller app kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.