Onderhoud datacenter Rotterdam

Voltooid
Gepland voor 04-11-2022 om 22:00 – 05-11-2022 om 22:00

Impact op

VoIP > Apps
Webcalls
VAMOS App
Qaller App
VoIP > Panels
Reseller Panel
Updates
  • Voltooid
    05-11-2022 om 22:00
    Voltooid
    05-11-2022 om 22:00

    Onderhoud is succesvol afgerond.

  • Bezig
    04-11-2022 om 22:00
    Bezig
    04-11-2022 om 22:00

    Er wordt nu onderhoud gepleegd

  • Nog niet begonnen
    04-11-2022 om 22:00
    Nog niet begonnen
    04-11-2022 om 22:00

    Datum en tijd

    • Van vrijdag 04-11-2022 23:00 uur
    • Tot zondag 06-11-2022 06:00 uur
    • (Voorbereidingen zullen starten om 21 uur)

    Beschrijving

    Tijdens het onderhoud zullen er werkzaamheden worden verricht in het datacenter in Rotterdam. In de nacht van vrijdagavond tot zaterdagmorgen zal het datacenter in Rotterdam worden uitgeschakeld en zal uitgeschakeld blijven tot uiterlijk het einde van het onderhoud.

    Zodra deze werkzaamheden zijn afgerond, zal het datacenter weer in gebruik worden genomen. De werkzaamheden zullen naar verwachting vóór het einde van het onderhoud zijn afgerond.

    De impact tijdens het onderhoud is groter dan je van ons gewend bent; lees daarom de 'Verwachte impact' goed door voor meer informatie. Er zullen tijdens dit onderhoud geen nieuwe functionaliteiten worden uitgerold.

    Verwachte impact

    Telefonie services

    • Klanten kunnen korte onderbrekingen ervaren, zoals afgebroken gesprekken, gedurende het onderhoud vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.
    • Klanten kunnen ook korte onderbrekingen ondervinden in diverse functionaliteiten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen, zoals: wachtrijen, keuzemenu’s, voicemails en CDRs.

    Primaire SIP Trunk

    • De primaire SIP Trunk zal tussen vrijdagavond en zondagmorgen meerdere keren onderbroken worden.
    • De secundaire SIP Trunk zal beschikbaar blijven. Ons advies is om vooraf te controleren of de PBX ook geregistreerd is via de secundaire SIP Trunk om zodoende de verwachte impact op de primaire SIP Trunk te voorkomen.

    Secundaire SIP Edges

    • De Secundaire SIP Edges zullen offline zijn van vrijdagavond tot zondagochtend.
    • Primaire SIP Edges blijven beschikbaar voor SIP telefoons om te registreren. Toestellen welke ingesteld staan op zowel de primaire als de secundaire SIP servers en toestellen met DNS-SRV zullen zich (automatisch) her-registreren op de primaire SIP Edges.
    • Indien een toestel niet automatisch een andere SIP Edge vindt om te registreren, is een herstart van het toestel aan te bevelen.

    Panel (Reseller, Company en User)

    • De panels kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen. Dit betreft ook het UC panel in combinatie met WebCalls.

    Overige diensten

    • De Realtime API en Qaller app kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.