Telador - Berichtgeschiedenis

Operationeel

Belplannen en belplan functionaliteiten - Operationeel

Gespreksfunctionaliteiten - Operationeel

Inkomende gesprekken - Operationeel

Uitgaande gesprekken - Operationeel

Interne gesprekken - Operationeel

Toestel registraties - Operationeel

BLF - Operationeel

Operationeel

Qaller App - Operationeel

Webcalls - Operationeel

VAMOS App - Operationeel

Microsoft Teams koppeling - Operationeel

Operationeel

Reseller Panel - Operationeel

Organisatie Panel - Operationeel

Gebruikers Panel - Operationeel

Operator Console Panel - Operationeel

Operationeel

VAMOS gesprekken - Operationeel

VAMOS Data - Operationeel

Operationeel

Primary SIP Trunk registratie - Operationeel

Secondary SIP Trunk registratie - Operationeel

Inkomende gesprekken - Operationeel

Uitgaande gesprekken - Operationeel

Operationeel

DSL verbindingen - Operationeel

Glasvezel - Operationeel

Zakelijk Glasvezel - Operationeel

Overig - Operationeel

Berichtgeschiedenis

01-03

Verbindingsproblemen op KPN xDSL lijnen door verouderde DrayTek firmware
  • Opgelost
    Opgelost

    Via de importeur van Draytek Nederland en van KPN hebben wij aanvullende informatie ontvangen over de recente verbindingsproblemen. Deze blijken te worden veroorzaakt door een kwetsbaarheid in verouderde firmware op bepaalde DrayTek-routers.

    De Nederlandse importeur van DrayTek bevestigt dat wereldwijd misbruik wordt gemaakt van routers met deze kwetsbaarheid, wat kan leiden tot herstartende of instabiele verbindingen.

    Een van de getroffen modellen is de DrayTek Vigor 2760. Dit model ontvangt geen firmware-updates meer en wordt als End of Life beschouwd. Ook andere modellen met verouderde firmware kunnen getroffen zijn. Een volledig overzicht is te vinden in dit artikel van DrayTek:

    draytek.com/about/security-advisory/buffer-overflow-vulnerabilities-(cve-2024-51138-cve-2024-51139)

    Wij adviseren om de routers die in deze lijst staan zo spoedig mogelijk van de nieuwste firmwareversie te voorzien. Routers waarvoor geen updates meer beschikbaar zijn, zoals de Vigor 2760, dienen vervangen te worden.

  • Monitoring
    Monitoring

    Afgelopen weekend ontstonden er problemen met wegvallende en instabiele internetverbindingen op verschillende KPN xDSL lijnen. Na onderzoek van KPN is vastgesteld dat deze storing wordt veroorzaakt door verouderde firmware op DrayTek-modems.

    Oplossing:

    Een firmware-upgrade naar versie 3.9.2 of hoger lost het probleem op. Voor modems die deze versie niet ondersteunen (zoals de DrayTek 2760 en ouder), adviseren wij om de hardware te vervangen. Na vervanging is het belangrijk een MAC release uit te (laten) voeren voor een stabiele verbinding.

    Mocht upgraden of vervangen niet mogelijk zijn, neem dan contact op met onze supportafdeling voor verdere ondersteuning.

01-01

Introductie nieuw ticketsysteem
  • Voltooid
    03-01-2025 om 07:00
    Voltooid
    03-01-2025 om 07:00
    Onderhoud is succesvol afgerond
  • Bezig
    02-01-2025 om 14:00
    Bezig
    02-01-2025 om 14:00
    Er wordt nu onderhoud gepleegd
  • Nog niet begonnen
    02-01-2025 om 14:00
    Nog niet begonnen
    02-01-2025 om 14:00

    Beste partner,

    Hierbij willen wij je informeren dat Telador gebruik gaat maken van een nieuw ticketsysteem. Met de introductie van ons nieuwe ticketsysteem, zullen er een aantal zaken gaan veranderen. 

    Wanneer?

    Start migratie - Donderdag 2 januari 15:00 CET

    Eind migratie - Vrijdag 3 januari 08:00 CET

    Op donderdag 2 januari 2025 om 15:00 uur, zullen wij starten met de migratie van ons huidige ticketsysteem naar ons nieuwe ticketsysteem. Gedurende de migratie zal het niet mogelijk zijn om je tickets online in te zien en nieuwe tickets te openen (zowel online als via email naar support@telador.nl).

    Indien je vragen of hulp nodig hebt tijdens de migratie, kun je ons bereiken via: 

    020-210 32 00

    Vanaf vrijdag 3 januari 2025 is onze nieuwe ticketsysteem online en kun je weer tickets indienen en bekijken via support.telador.nl en via email support@telador.nl.

    Activeren nieuw account

    Indien je in wilt loggen in ons nieuwe ticketsysteem om je tickets in te zien en nieuwe tickets in te dienen, dien je opnieuw je account te activeren. Het activeren van je account kan als volgt: 

    1. Ga naar: https://support.telador.nl/

    2. Klik rechts bovenaan op Aanmelden 

    3. Klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten’ 

    4. Vul je emailadres in

    Je ontvangt nu een email om een nieuw wachtwoord in te stellen. 

    Ticket historie

    Alle huidige en gesloten tickets worden gemigreerd naar ons nieuwe systeem. Vanaf vrijdag 3 januari is het weer mogelijk om alle open, in behandeling en gesloten tickets online in te zien via support.telador.nl 

    Mochten er verdere vragen zijn, neem dan gerust contact met ons op. 

    Met vriendelijk groet,

    Team Telador

01-01 naar 01-03

Volgende